Merdia Kids

Alışveriş

Satış Koşulları

SATIŞ KOŞULLARI

GENEL

1)      Merdi Kids web sitesinde (https://merdia.com.tr) görülen tüm ürün ve hizmetler için verilen siparişler, MERDİA E TİCARET GIDA SU ÜRÜNLERİ TEKSTİL İNŞAAT PRODÜKSİYON SAN. TİC. LTD. ŞTİ. tarafından açıkça iş bu satış şart ve koşullarında (“Şart ve Koşullar”) kabul edilir.

2)       Merdia tarafından tedarik edilen ürün ve hizmetler için açıkça satış şartlarında aksi belirtilmedikçe ve yetkilisi tarafından yazılı olarak kabul imzası verilmedikçe, başka sözleşme veya şart ve koşullar geçerli olmayacaktır.

3)      Merdia web sitesinde yaklaşık olarak bildirilmiş bulunan veya Müşteriye herhangi bir şekilde iletilmiş olan, ürün ve hizmetlere ait tüm açıklamalar Merdia ile Müşteri arasındaki sözleşmenin herhangi bir parçası değildir.

4)      153xxxxxxxx formatlı “ticari stok kodlu ürünler” olarak adlandırılan ürünler, merdia tarafından stok tutulmamaktadır. Satışa ilişkin bu Şart ve Koşullarda yer alan ve “ticari stok kodlu ürünler” ürün yelpazesi ile ilgili olduğu açıkça belirtilmiş olan hükümlerin, başka hükümler ile çelişkili olması halinde, üstünlüğü mevcuttur.

5)      Merdia.com.tr web sitesi, kurumsal müşteriler tarafından değil, tüketiciler ya da özel kişiler tarafından kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Satış Şart ve Koşulları hükümleri, tüketici sıfatındaki Müşterilerin yasal hakları ile aynı doğrultuda düzenlenmiştir.

FİYATLAR

1)      Merdia web sitesinde yer alan ürün ve hizmetlerin fiyatları düzenli güncelleme ve değişikliklere tabidir. Güncel fiyat ve bilgiler web sitesinde yayınlanır.

2)      Yayınlanan fiyatların hepsine KDV dahildir. KDV tutarı siparişin onaylandığı tarihindeki oranlara uygun olarak ilave edilecektir.

3)      Merdia herhangi bir zamanda ve önceden haber vermeksizin fiyatları değiştirme hakkını saklı tutar.

SİPARİŞ

1)      Müşteri, siparişlerini stok kodlarını kullanarak ve merdia tarafından yapılan geçerli bulunan fiyat birimleri ile onaylamalıdır.

2)      Eğer Müşteri siparişlerinde, yanlış ürün ya da ürün numarası veya mükerrer siparişler verilmişse, işbu Şart ve Koşulların ‘iptaller ve iadeler’ bölümündeki hükümler uygulanacaktır.

3)      Taraflar açısından uygun teslim süresi sağlamak için, siparişlerin makul bir zaman öncesinde Merdia’ya ulaşmış olması gerekmektedir. (Lütfen, daha fazla bilgi için “Teslimat” bölümünü inceleyin).

4)      Merdia ve Merdia e ticaret Ltd. Şti. , herhangi bir şirket ya da kişi ile ticaret yapmayı reddetme hakkını saklı tutar. Buna ek olarak, siparişin merdia tarafından alınmasından makul bir süre sonra, ödeme yapılmış olsun veya olmasın, Merdia ve Merdia e ticaret Ltd. Şti., kabul etmeme beyanını telefon, mail veya faks ile Müşteriye ileterek siparişi kabul etmeme hakkına sahiptir. Bu durumda ödenen bedel 14 gün içerisinde ilgilisine iade edilir.

5)      Merdia, Müşterinin ihtiyaçlarına göre siparişleri yerine getirir ve Müşteri tarafından yazılı olarak talep edilmediği sürece veya ürünün daha güncel bir versiyonu mevcut olmadıkça, sipariş edilen ürün yerine başka bir ürün vermeyecektir. Sipariş edilen mal, stoklarda yeteri kadar mevcut değilse, eksik kalan kısmı dengelemek için (Müşterinin talebi doğrultusunda) Merdia bu ürün sonraki stoklarında bulunabilecek bir ürün ise siparişi stokta bulunduğu zaman yerine getirmek üzere erteleyecek veya iptal edecektir.

TESLİMAT

1)      Merdia, ürünlerin teslimatını Müşterinin siparişlerine uygun olarak yerine getirmeyi amaçlamaktadır. Merdia web sitesinde yer alan Müşteri’nin teslimat seçenekleri, ürünlerin ilgili depo adresinden müşterinin belirttiği adrese teslimini kapsamaktadır.

2)      Müşteri aşağıdaki gönderim seçimlerinden birini yapabilir:

A)    Normal kargo (2-3 gün): Merdia‘nın stoğunda bulunan ürünlere ilişkin tüm siparişlerin, haftalık son sipariş verme süresi öncesinde (her Cumartesi saat 13.00’a kadar) Merdia tarafından alınmış/üretilmiş olması halinde Merdia –normal koşullarda- sevkiyatın 3-4 gün içinde yapılacağını beyan eder. Teslimatlar, nakliye veya kargo nedeniyle bazı durumlarda gecikebilir. Teslimat için Merdia sitesinde belirtilen süre ve tarihler, sadece yaklaşık zamanlamayı göstermekte olup, teslimatın gecikmesinden doğabilecek sonuçlardan Merdia hiçbir nam altında sorumlu değildir. Teslimat için öngörülen süre, taraflar arasındaki satış ilişkisinin esasını teşkil etmez. Merdia, Müşteri’nin talebi doğrultusunda ürünlere ilişkin siparişleri öngörülen süre içerisinde yerine getiremediği takdirde, Merdia Müşteri’yi bilgilendirecektir. Müşteri, herhangi bir sipariş vermeden önce, ürünün teslim süresini, iletişim kurarak teyit etmelidir.

DENETİM, TESLİMATTA GECİKME VE TESLİM EDİLEMEME HALLERİ

  • Ürünün tesliminden sonra ve mümkün olan en kısa zamanda, Müşteri ürünleri incelemekle mükelleftir.
  • Müşteri, teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde veya madde (iv) gereğince teslimat için son tarihte, Merdia’e yazılı ve ayrıntılı olarak aşağıdaki bildirimlerde bulunulur:
  1. Makul inceleme ile üründe gözle görülür bir kusur var ise: Bu durumda Merdia, kendi takdir yetkisini kullanarak, kusurlu ürünlerin değiştirilmesi veya Müşteri tarafından ödenen bedellerinin iade edilmesine karar verebilir. Böyle bir durumda Müşterinin teslim paketini reddetmesi veya ürünü hasarlı haliyle iade etmesi gerekir;
  2. Teslim edilen ürünlerde herhangi bir eksiklik var ise: Merdia kendi takdir yetkisini kullanarak, eksik olan ürünleri teslim edebilir veya teslim edilmeyen ürünlerin bedellerinin iade edilmesine karar verebilir;
  • Eğer teslim edilen ürünler verilen siparişe uygun değilse: Merdia kendi takdir yetkisini kullanarak, ürünleri sipariş doğrultusunda değiştirmesine veya Müşteri tarafından ödenen bedelin iade edilmesine karar verebilir.
  1. Herhangi bir üründe teslim edilememe durumu söz konusu ise: (Tahmini sevk tarihinden itibaren 30 gün ile sınırlı olmak kaydıyla), Merdia teslim edilmeyen ürünü teslim edebilmesine veya Müşteri tarafından ödenen ürünlerin bedelinin iadesine karar verebilir.
  • Müşteri herhangi bir bildirimde bulunmadığı takdirde, ürünlerin siparişe her bakımdan uygun olarak teslim edildiği, ürünlerde herhangi bir kusur veya eksiklik bulunmadığı ve Müşteri’nin de teslim edilen malları kabul ettiğine delalet getirilecektir.
  • Müşteri tarafından aksi ispat edilmedikçe, Merdia’in kayıtlarında bulunan sevk irsaliyeleri (miktarı da dahil olmak üzere) kesin delil olarak kabul edilecektir.
  • Yukarıda detaylandırılan seçimlik haklar, Müşteri’nin siparişe uygun olarak teslim edilemeyen, teslim edildiği halde eksik veya kusurlu olan veya hiç teslim edilmemiş olan ürünlerin siparişleri için öngörülen çözüm yollarıdır. Merdia, herhangi bir şekilde; kayıp, maliyetler (yasal masraflar dahil), giderler, yükümlülükler, yaralanmalar, kar kaybı (muhtemel de dahil olmak üzere), iş ya da ekonomik kayıp, değer kaybı, zarar, iddia, talep, dava, mahkeme kararları ve/veya bunlarla sınırlı kalmamak kaydıyla işbu sebeplerden dolaylı ya da doğrudan kaynaklanan/kaynaklanacak durumlardan ve zararlardan sorumlu değildir.

ÖDEME

Merdia web sitesi üzerinden sunulan kredi kartı ve havale olarak ödeme seçenekleri mevcuttur. Kredi kartında ödeme, sipariş ile eşzamanlı olarak yapılacaktır. Ödemeler havale olarak, para transferi ile yapılabilir. Ödemeler hakkında daha fazla bilgi için info@merdia.com.tr ile iletişime geçmelidir.

MÜLKİYET

Kayıp riski veya ürünlere hasıl olacak zararlar, ürünlerin kendisine teslim itibariyle Müşteriye aittir.

ÜRÜN DEVAMLILIĞI VE STOKTA BULUNMA BİLGİLERİ

1)      Merdia, önceden haber vermeden, herhangi bir ürünün imalatını durdurmak veya ürün geliştirme devamlılık programının bir parçası olarak; tasarım değişiklikleri veya ürün bulunurluğuna destek olmak gibi her türlü değişikliği yapma hakkına -Merdia sanal mağaza ürünleri geçerli ve kullanımda olduğu müddetçe- sahiptir.

2)      Aksi belirtilmediği sürece, Merdia sanal mağazadaki herhangi bir bilgi, üreticinin yayınladığı orijinal dökümanlarına ait bilgiler olarak gösterilemez veya orijinal bilgi kaynağı gibi kullanılamaz.

GARANTİ

1)      Merdia, sattığı ürünlerde kusur olması halinde, kusurlu olan ürünün değiştirileceğini veya ürünün tamir edileceğini veya satın alma bedelinin iade edileceğini garanti eder.

2)      Garanti, ürünün sevk tarihinden itibaren o ürün için kanunda öngörülen garanti süresi veya Merdia tarafından belirlenen ürünler için zaman zaman yazılı olarak daha uzun bir sürenin öngörülmesi halinde bu süre içinde Merdia’a yazılı olarak talebin yapılmasına tabidir.

3)      Merdia’dan alınan hizmetler için ( Hizmetler bölümünde belirtilen): Merdia, verilen hizmet kusurlu ise, kendi takdir yetkisine bağlı olarak, hizmeti yeniden sağlamayı veya hatalı servis uygulanan ürünün yenisini ücretsiz olarak Müşteri’ye tedarik etmeyi garanti eder. Bu garanti Merdia’a servisin verilme tarihinden itibaren 24 ay içinde veya özel servis ihtiyacı olunan durumlarda Merdia tarafından verilen zamandan zamana farklı olabilen süreler içinde yazılı olarak yapılan bir talebe tabidir.

4)      Garanti koşulları, ürünün yanlış veya kullanım talimatlarına uyulmaksızın kullanımından, Merdia’in onayı olmaksızın üründe Müşteri tarafından yapılan onarım veya değişikliklerin olması halinden doğan kusurlar için geçerli değildir. Garanti koşullarının uygulanabilmesi için Müşteri, ürünleri geri iade etmeli ve Merdia’in ürünleri geri alması açısından ürünlerin kullanılabilir durumda olmasını ve Merdia’in talimatlarına uygun şekilde paketlenmiş olmalarını temin etmelidir.

5)      Merdia tarafından kabul edilen ve Müşteri tarafından verilen tüm siparişler, işbu Şart ve Koşullara tabidir. Müşteri herhangi bir ürün iadesini talep ettiğinde, Merdia’e yazılı olarak bildirimde bulunmalıdır. Önceden bildirimde bulunmaksızın iade edilen ürünler için Merdia iadeyi reddedebilir ve masrafı Müşteri tarafından ödenmek üzere malı Müşteri’ye geri gönderebilir.

6)      Merdia tarafından iade alınan tüm ürünler, Merdia’in mülkiyetine girer. Değiştirilen ürünün yerine yenisinin gönderilmesi durumunda, yeni ürünün garanti süresi iade alınan ürünün garanti süresi sonuna kadar devam edecektir.

KULLANIM SINIRLAMALARI

Merdia tarafından satılan ürünlerin veya ürünlerin içerisindeki herhangi bir bileşenin insanlara veya sistemlere zarar verebilecek uygulamalarda kullanılmaları tavsiye edilmez. Buna aykırı uygulamalardan dolayı meydana gelecek zararlardan Merdia ve Merdia e Ticaret Ltd. Şti. hiçbir suretle sorumlu tutulamaz.

SORUMLULUK

1)      Merdia; bilgi ya da tavsiye vermemek gibi (Merdia teknik personeli de dahil olmak üzere) sebeplerden kaynaklanan veya bir ihmale bağlı olsun ya da olmasın çalışanlarının, acentelerinin ya da alt yüklenicilerinin hatalarından kaynaklanan hasar, doğrudan veya dolaylı kayıp, giderler, yükümlülük, yaralanmalar, kar (muhtemel de dahil olmak üzere), iş veya değer kaybı, ekonomik kayıp, maliyetler (yasal masraflar dahil olmak üzere), iddia, talep, dava, mahkeme hükümleri uyarınca herhangi bir sorumluluk altında olmayacaktır.

2)      Merdia;

i.                    Kendisi ile Müşteri arasındaki sözlü veya yazılı satış sözleşmesinin veya Merdia tarafından onaylanan siparişin herhangi bir koşulu;

ii.                  Kendisi ile Müşteri arasındaki sözleşme veya Merdia tarafından onaylanan siparişe göre veya Merdia’e kanun ile yükletilen herhangi bir yükümlülük,

iii.                Ürün veya hizmetlerde herhangi bir kusur;

iv.                Fikri mülkiyet haklarının ihlali,

v.                  İşbu Şart ve Koşullardan – doğan başkaca herhangi bir kayıp sebepleriyle oluşabilecek olan ekonomik kayıplar, cezai tazminatlar, gelir veya kar kayıpları, muhtemel iş kayıpları, itibarına veya şerefine gelebilecek zararlar, sözleşme veya sipariş kayıpları, doğrudan veya dolaylı olarak oluşan kayıp veya zararlardan veya bunların sonucu olarak ya da bunlara bağlı olarak oluşabilecek durumlardan sorumlu değildir.

İPTAL VE İADELER

1)      Müşteri, Merdia tarafından kabul edilen siparişleri iptal edemez. Ancak, Merdia, takdir yetkisi uyarınca ve alıcının cayma hakkına engel olmamak kaydıyla iptal istemine yazılı olarak izin verebilir. Bu madde hükmü alıcının cayma hakkını kullanmasına engel değildir.

2)      Siparişin kısmi iptali halinde Merdia, Müşteri’ye sipariş verilen miktara kıyasen iade zamanı ile sevk tarihi arasında ilgili ürünün birim satış fiyatındaki farkı Müşteri’ye fatura eder.

3)      Müşteri, şirketin yazılı olarak izin vermesi durumunda ürünü sadece, Merdia’e iade edebilir ve bu doğrultuda Merdia’den alacağını da kredi haline getirebilir veya alacağın iadesini aşağıdaki koşullara göre temin edebilir:

a.         Müşterinin, herhangi bir ürünün iadesinden evvel Merdia’e başvurarak Merdia’den yazılı onay almalıdır;

b.         İadelerin, teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde yapılması lazımdır. Ürünler ambalajlı olarak, orijinal şeklinde ve yeniden hemen satışı için uygun olabilecek bir durumda, Merdia’e iade edilmelidir. Ürünler, iadeye uygun olarak paketlenmiş ve kargo bedeli ön ödemeli olarak Merdia’e iade edilmelidir.

c.         Ürünlerin, Müşterinin hatası nedeniyle (a) – (b)’ ye göre iade edilmesi durumunda iade masrafı ücreti de uygulanacaktır. Bu iade politikası, üretim için paketlenmiş ürünleri kapsamamaktadır.

d.         Buna ek olarak orijinal bütünlüğünü ve koruyucu ambalajı açılan ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir. (örneğin, paketi açılmış ve kapatılmış veya birden fazla paket birbirlerine zımbalanmış olması durumu gibi ).

  • Merdia, Müşteriden kendisine transit olarak gelecek ürünler veya bu ürünlerle beraber gelecek ürünlerde oluşabilecek zarar ve kayıplardan sorumlu değildir.
  • İade politikası çerçevesinde yapılan iade işlemlerinde, iade masrafı ücreti fatura bedelinin 20%’sidir (Bu değer xx TL’ den daha az olamaz ).
  • Bu bölümde yer alan hükümler alıcının cayma hakkına halel getirmeyeceği gibi cayma hakkına aykırı olarak da yorumlanamaz.

HİZMETLER

1)      Merdia, ürünleri ile ilgili aşağıdaki hizmetler sunmaktadır:

NAKLİYE: Ürünlerin müşterinin belirttiği adrese teslim edilmesini kapsamaktadır. Yanlış belirtilen bilgilerle oluşturulan nakliye sonucunu Merdia üstlenmemektedir. Gerekli anlaşmalarla birlikte yanlışlığın düzeltilmesi Merdia takdirindedir. Müşteri kendi özel gereksinimleri için nakliyeye ekleme ya çıkarma talimatları veremez. Eğer Müşteri bunu konuyla alakalı ürünlerin satışını iptal etme isteğinde bulunursa Merdia sorumluluk kabul etmez ve iptal işlemi gerçekleştirmez.

MÜCBİR SEBEPLER

 

  • Mücbir sebep, işbu Şart ve Koşulların imzalandığı veya kabul edildiği tarihte var olmayan ve ön görülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de Şart ve Koşullar ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen yada tamamen yerine getirmelerini yada bunları zamanında yerine getirmelerini imkansızlaştıran haller, işbu Şart ve Koşullar kapsamında mücbir sebep (Tabii afet, savaş, terör, ayaklanma, mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli mahiyette arıza…) olarak kabul edilir.
  • Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak/e-mail yolu ile bildirmekle yükümlüdür. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmaz.
  • İş bu mücbir sebep hali 15 (on beş) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğar.

KATALOGTAKİ HAKLAR

Merdia, içeriğinde bulunan fikri mülkiyet hakları, stok numaraları ve sair diğer hususların tek sahibi olup, Müşteri, Merdia’in önceden yazılı izni olmadan bunların çoğaltılmasının yasak olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

HUKUK VE YARGI

Merdia tarafından kabul edilen ve Müşteri tarafından verilen tüm siparişler yukarıdaki Şart ve Koşullara temel alınarak uygulanacaktır ve Türk Kanunları’na göre yorumlanacaktır. Taraflar, Bursa Mahkeme ve İcra Daireleri’nin münhasır yetkisini kabul ederler.

SON HÜKÜMLER

  • İş bu bölümde düzenlenen hükümler mesafeli satış sözleşmesinin ayrılmaz bir parçasıdır.
  • Siparişin verilmesi ile birlikte alıcı iş bu bölümde yer alan hükümleri okuduğunu ve içeriğini anladığını kabul ve beyan eder.